Klasser

Når man har valgt den race ens rolle skal være, skal du til at vælge en klasse. Herunder kan du læse lidt om de enkelte klasser.
Hvis du er helt ny, anbefaler vi dig, at du vælger ’krigeren’, da de andre klasser medfører nogle ekstra regler og restriktioner.

Kriger

Restriktioner:

  • Må ikke bruge kastevåben.

Kendetegn:
En kriger ses ofte med massere af rustning og våben. Mange krigere bærer også en kofte med deres herres våbensymbol. De bærer ligeledes kapper til at holde sig varme, når de står på vagt!

 
 
 
 
 
 
 


Tyv

Restriktioner:

  • Må ikke bære metalrustning.
  • Må ikke bruge skjold.
  • Må ikke bruge spyd.

Evner: (læs mere om evner her)

  • Stjæle 
  • Bonk

Kendetegn:
En tyv prøver at ligne alle os andre, da de helst ikke vil kunne genkendes, og har derfor ikke rigtig nogle kendetegn. Dog ses tyve oftest i lange kapper med store hætter, så de kan gemme sig i de mørke gyder.


Paladin

Restriktioner:

  • Må ikke bruge skydevåben, stagevåben eller skjolde.
  • Må ikke bruge kastevåben.
  • Skal bruge tohåndsvåben.
  • Skal have et tydeligt symbol på sig.

Evner: (læs mere om evner her)

  • Førstehjælp
  • Immun overfor magi

Kendetegn:
En paladin er en hellig kriger, som kæmper for en bestemt gud. Dette symboliserer de ved at have et helligt symbol, som kan ses på lang afstand. Ofte bærer de dette symbol på deres våben, kappe eller kofte. En paladin bærer gerne meget rustning, for at holde sig i live, imens den bekæmper det onde!


Troldmand

Restriktioner:

  • Må ikke bære rustning eller skjold.
  • Skal have en troldmandsstav (ikke til kamp), som er pyntet. 
  • Må ikke bruge kastevåben.

Evner: (læs mere om evner her)

  • Læse magi
  • Ritual
  • Fagter

Troldmand kan også bruge andre evner. Der kan dog kun bruges i alt 2 af nedenstående evner til hver spilgang.

  • Smerte
  • Sandhed
  • Portal
  • Søvn
  • Usynlighed
  • Jordskælv

Kendetegn:
Troldmænd/kvinder ses gerne i lange kutter, med massere af hemmelige lommer. Nogle troldmænd bærer også en høj spids hat. Om livet har de bælte, med et utal af punge, til alle deres mange troldmandsting. Alle troldmænd/kvinder har en god solid magistav, så de kan kaste deres magi.


Præst

Restriktioner:

  • Må ikke bruge stagevåben.
  • Må ikke bruge afstandsvåben.
  • Skal have et helligt symbol.
  • Skal holde helligt symbol i hånden, når magier kastes.
  • Må ikke bruge kastevåben.
  • Må ikke bruge skjolde, der er større end 40 cm. i diameter.
  • Må ikke bruge metalrustning.

Evner: (læs mere om evner her)

  • Læse magi
  • Lægekundskab
  • Velsignelse
  • Ritual

Præsten har også andre evner. Disse kan bruges 1 gang pr. kamp:

  • Mod
  • Solens lys
  • Stilhed

Kendetegn:
Præster har alle et helligt symbol, der viser, hvilken religion de har. De bærer oftest lange kutter, med en stor hætte.


Ranger

Restriktioner:

  • Må ikke bære metalrustning eller skjolde.
  • Må ikke bruge kastevåben.

Evner: (læs mere om evner her)

  • Bonk
  • Pletskud

Kendetegn:
Rangers lever primært i skove og bjerge og findes sjældent i byerne. Derfor er deres tøj beregnet til jagt og ophold i naturen. Farverne på tøjet er farver, der passer godt ind i det område, hvor de bor. De ses ofte i lange tykke kapper, der har en god hætte, og i høje bløde støvler. Tøjet er oftest noget, som de selv har lavet af skind og pels, fra dyr som de selv har nedlagt.


Læge

Restriktioner:

  • Må ikke bruge stagevåben.
  • Må ikke bruge afstandsvåben.
  • Må ikke bruge metalrustning.
  • Må ikke bruge kastevåben.
  • Skal have lægeudstyr/lægetaske.

Evner: (læs mere om evner her)

  • Heal
  • Ritual
  • Alkymi
  • Kan helbrede sygdomme

Kendetegn:
Læger genkendes oftest på deres store lægetaske, der er fyldt med bandager og virkningsfulde drikke. De går ofte i hvidt eller lyse farver.


Skytte

Restriktioner: 

  • Kan ikke bruge metalrustning.
  • Må kun bruge ethåndsvåben.
  • Kan bruge krudtvåben.
  • Må bruge skjold, der er mindre end 40 cm. i diameter.

Kendetegn:
Skytter kan se meget forskellige ud, men har én ting tilfælles: Krudtvåben!