Klasser

Når man har valgt den race ens rolle skal være, skal du til at vælge en klasse. Herunder kan du læse lidt om de enkelte klasser.
Hvis du er helt ny anbefaler vi dig, at du vælger ’krigeren’, da de andre klasser medfører nogle ekstra regler og restriktioner.

 

Kriger

Restriktioner:
– Må ikke bruge kastevåben

Kendetegn:
En kriger ses ofte med massere af rustning og våben. Mange krigere bærer også en kofte med deres herres våbensymbol. De bærer ligeledes kapper til at holde sig varme med, når de står på vagt!

 

 

 

 

 

 

Tyv

Restriktioner:
– Må ikke bære metalrustninger
– Må ikke bruge skjold
– Må ikke bruge spyd

Evner:
– Stjæle
– Bonk

Kendetegn:
En tyv prøver at ligne alle os andre, da de helst ikke vil kunne genkendes, og har derfor ikke rigtig nogle kendetegn. Dog ses tyve ofte med lange kapper med store hætter, så de kan gemme sig i de mørke gyder.

 

 

 

 

Paladin

Restriktioner:
– Må ikke bruge skydevåben, stagevåben eller skjolde
– Må ikke bruge kastevåben
– Skal bruge tohåndsvåben
– Skal have et tydeligt symbol på sig

Evner:
– Førstehjælp
– Immun overfor magi

Kendetegn:
En paladin er en hellig kriger, som kæmper for en bestemt gud. Dette symboliserer de ved at have et heligt symbol, som kan ses på lang afstand. Ofte bærer de dette symbol på deres våbenkappe og kofter. En paladin bærer gerne meget rustning, for at holde sig i live imens den bekæmper det onde!

 

 

 

 

Troldmand

Restriktioner:
– Må ikke bære rustning eller skjold
– Skal have en troldmandsstav (ikke til kamp), som er pyntet (det vil sige ikke bare en pind)
– Må ikke bruge kastevåben

Evner:
– Læse magi
– Ritual
– Fagter

Troldmand kan også bruge andre evner. Der kan dog kun bruges i alt 2 af nedenstående evner, hver spilgang.

– Smerte
– Sandhed
– Portal
– Søvn
– Usynlighed
– Jordskælv

Kendetegn:
Troldmænd/kvinder ses gerne i lange kutter med masser af hemmelige lommer. Nogle troldmænd bærer også en høj spids hat. Om livet har de bælte med et utal af punge til alle deres mange troldmandsting. Alle troldmænd/kvinder har en god solid magistav, så de kan kaste deres magi.

 

 

 

 

Præst

Restriktioner:

– Må ikke bruge stagevåben
– Må ikke bruge afstandsvåben
– Skal have et helligt symbol
– Skal holde helligt symbol i hånden når magier kastes
– Må ikke bruge kaste våben
– Må ikke bruge skjolde der er større end 40 cm i diameter
– Må ikke bruge metalrustning

Evner:

– Læse magi
– Lægekundskab
– Velsignelse
– Ritual

Præsten har også andre evner. Disse kan bruges 1 gang pr. kamp:

– Mod
– Solens lys
– Stilhed

Kendetegn:
Præster har alle et helligt symbol, der viser hvilken religion de har. De bærer oftest lange kutter, med en stor hætte.

 

 

Ranger

Restriktioner:
– Må ikke bære metalrustninger eller skjolde
– Må ikke bruge kastevåben

Evner:
– Bonk
– Pletskud

Kendetegn:
Rangers lever primært i skove og bjerge, og findes sjældent i byerne. Derfor er deres tøj beregnet til jagt og ophold i naturen. Farverne på tøjet er farver, der passer godt ind i det område, hvor de bor. De ses ofte med lange tykke kapper, der har en god hætte og høje bløde støvler. Tøjet er ofte noget, de selv har lavet af skind og pels fra nogle af de dyr, de har nedlagt.

 

 

 

 

Læge

Restriktioner:
– Må ikke bruge stagevåben
– Må ikke bruge afstandsvåben
– Må ikke bruge metalrustning
– Må ikke bruge kastevåben
– Skal have lægeudstyr

Evner:
– Heal
– Ritual
– Alkymi
– Kan helbrede sygdomme

Kendetegn:
Læger genkendes ofte på deres store lægetaske, der er fyldt med bandager og virkningsfulde drikke. De går ofte i hvidt eller lyse farver.

 

 

 

 

 

Skytte

Restriktioner: 
– Kan ikke bruge metalrustning
– Må kun bruge ethåndsvåben
– Kan bruge krudtvåben
– Må bruge skjold der er mindre end 40 cm i diameter

Kendetegn:
Skytter kan se meget forskellige ud, men har én ting tilfælles: Krudtvåben!