Hold

Til DJR skal du vælge et hold, som du følger resten af dagen. Til hver spilgang bliver der udleveret kofter med forskellige farver, der tilhører forskellige hold. På den måde vælger du et hold.
På hvert hold vil der være mindst to frivillige der leder holdet og som du altid kan gå til, hvis du har spørgsmål eller oplever problemer i spillet.
Til hver spilgang kan du vælge frit mellem holdene, og du er derfor ikke låst på et hold, i en hel sæson.
Herunder kan du læse lidt om de aktuelle hold til DJR.


Imperiet

 

Forhistorie:

 

Kamptaktik:

 

Typiske klasser:

 

Typiske racer:

 

Typisk udseende:


 

Internt spil:

 

Primære frivillige: Jannick, Jonas, Jonatan og Tobias T. (Se frivillige her)

 

 

 

 

 

 


Højelverne

Forhistorie:

“Den bevingede elver lænede sig tilbage i sin trone. Hans hænder var foldede foran ham, og hans dybe, mørkeblå øjne borede sig ind i mine. Hans bare overkrop var dækket af tatoveringer, og i hans øjne kunne man se de tusindvis af slag og oplevelser, han havde gennemlevet i sit lange liv. Han sukkede dybt. ”Så du er kommet for at høre mit folks historie, for at høre, om vores rejse gennem skyggen og for at høre, hvordan jeg gik fra at være en menig soldat uden adeligt blod til at blive konge. Det er en lang historie, og den ender ikke lykkeligt. Ikke endnu i hvert fald. Den kan ikke fortælles med kun et menneskelivs længde til rådighed. Men jeg kan vel godt fortælle dig historien i store træk…” 

Længe efter eltharinernes forsvinden, men da verden endnu var ung, eksisterede kun elverne. Dengang var elverne én stor, samlet familie, som levede i harmoni med sig selv og med omverdenen. Freden varede dog ikke ved. Eltharinernes ritualer skabte huller i verden, og fra disse huller kom skyggen. Hvad der fulgte var en lang og blodig kamp mellem elverne og væsenerne fra Skyggen. Fra harmoni kom kaos og fra kaos kom splittelse. Elversamfundet, der før var fredeligt, var nu dødeligt presset. Diskussioner omkring hvordan man håndterede skyggen opdelte elverne i grupper. Der blev dannet huse, der hver repræsenterede en familie, der havde de samme holdninger, værdier og principper. Et af disse huse, blev dannet af en menig soldat. Denne elver havde igen og igen stået i forreste linje, samlet sine soldaterbrødre og drevet fjenden tilbage, når situationen var presset. Elverens navn var Lethani. I modsætning til de andre huse, var dette hus ikke ledet af en patriark, som sad i hovedstaden, men bestod udelukkende af soldater, som stod skulder ved skulder på frontlinjen. Der gik ikke længe før Lethanis navn blev kendt, og han blev hurtigt general. Med hans forfremmelse voksede huset, og var snart på størrelse med de traditionelle huse. Den primære forskel bestod dog stadig; hvor de andre familier var bundet af blod, var de bånd, der holdt dette hus sammen smedet i kampens hede. Kampen fortsatte længe, og blev hårdere og hårdere. Som elverne blev presset, ledte de efter nye metoder. Nogle foreslog at bygge store forsvarsværker og forsvare disse, mens andre foreslog en offensiv, for at slå skyggen helt tilbage. Et enkelt hus kæmpede sågar i flere hundrede år bag fjendens linjer. Men et hus gik for langt. Et hus gentog eltharinernes fejl og forsøgte at bruge eltharinsk magi fra fordums tider til at bekæmpe skyggen. Da Lethani så splittelsen hos elverne, indså han, at den eneste måde at slå skyggen på var at tage afstand fra de elvere, der korrumperede sig selv og hinanden. At kæmpe sig igennem skyggen mod bjergene, hvor solen altid skinner, for her at finde en sikker måde at bekæmpe skyggen på, der ikke involverede eltharinernes fejlslagne magi. Sammen med sit hus drog han afsted, og de kæmpede længe og hårdt for at presse igennem Skyggens linjer. Undervejs etablerede Lethani et rigidt system af rang og ansvar for at kunne holde kommunikationen og sikre, at alt foregik som det skulle. Et enkelt fejltrin ville betyde døden for hele huset. Rejsen tog mere end 100 år, og undervejs blev der født børn, der alle blev opdraget til sværdet og buen. Deres øjne var hårde af de rædsler, de havde set, men deres arme var stærke af at svinge sværdet og deres ryg var rank af at bære metalrustninger døgnet rundt. Da rejsens mål endelig var nået, og de havde bjergene i syne, indså de, at de aldrig ville være i stand til at bestige det. Desperationen ramte tropperne. Mere end 100 års kamp, og alt sammen for ingenting. Men i denne time bad Lethani til guderne. Ikke blot til en enkelt Gud, som det var normen men til alle guderne. Han bad dem i harmoniens navn om at hjælpe hans folk gennem krisen. Guderne, der længe havde fulgt husets kamp og beundret deres styrke gik sammen, og besluttede at gøre det muligt, men ikke nemt for elverne at bestige bjerget. Da Lethani vågnede dagen efter, rejste han sig med et par vinger så flotte, at morgensolen blegnede i forhold til dem. Med disse vinger fløj han fra klippetop til klippetop med et reb, og hejste derfra sit folk op én efter en indtil de fandt et sted, der var passende; en dal mellem to klippetoppe. I midten af denne dal stod en stor obelisk, og fra den strålede så stor kraft, at Skyggen blev holdt på afstand, og elverne så her sin mulighed for at slå sig ned. Det er fra denne Obelisk, at højelvernes magikere nu henter deres kræfter, og de bærer derfor altid et stykke af stenen på sig, som de kan bruge til at trække kræfter fra obelisken.

 

Kamptaktik:

Højelverne har på deres færd været udsat for mange forskellige kampsituationer. Selvom de ofteforetrækker skjoldformationer benytter de sig derfor af mange forskellige taktikker, der afhænger af hvad situationen kræver.

 

Typiske klasser:

– Kriger
– Paladin
– Troldmænd

 

Typiske racer:

– Højelver

 

Typisk udseende: 

Højelvere har alle elverører. De klæder sig gerne i blå farver og bærer metal, hvis det er muligt.
Troldmændene (og gerne andre også) bærer desuden et lille stykke af obelisken på sig, som de kan trække et styrke fra.

 

Internt spil:

Højelverne er præget af deres færd gennem skyggen, og er derfor opdelt i et ret rigidt rangsystem. Af praktiske årsager er alle på holdet meget velkomne til at snakke med hinanden, men en højelvergeneral vil fx ikke snakke med personer af lavere rang end personen selv medmindre det er en højelver, der er tale om. Selvom skyggen for det meste er slået tilbage er højelvernes primære formål stadig at holde verden sikker og forhindre at eltharinsk magi ikke igen bliver misbrugt.


Primære frivillige: 
Jesper, Keld og Rosa (Se frivillige her)

 

 


Røverne

 

 

Forhistorie:

Røverholdet kom til Wismerheim grundet rygter om guld og rigdomme. Den store Drukovski-familie har tidligere været bestående af handlende og legesoldater, indtil deres forfader, Ivan Drukovski, tog kontakt til de fjerne kroge af slægten. Her samlede han dem under en fane og ét navn. Dette navn spreder nu frygt i Wismerheims skove og landsbyer. De rejsende er altid vågne og på vagt, da et Drukovski-baghold kunne ligge ved hvert et hjørne. Røverholdet, som de populært bliver kaldt, lever for guld og sølv, og takker sjældent nej til muligheden for at blive rigere. De nyder at høre historier omkring bålet fra familiemedlemmers togter og røverier, og prøver konstant at overgå hindanden med de farligste og mest lønsomme bedrifter.

 

Kamptaktik:

Røverholdet gør meget i at ligge i baghold og angriber deres fjender, når de mindst venter det.

 

Typiske klasser:

– Kriger
– Tyv
– Ranger

 

Typiske racer:

– Menneske

 

Typisk udseende:

Røverholdet går oftest i mørke farver, og skjuler sit ansigt bag masker og strudhætter. De har oftest læderrustning på med skin og pels og hvad de ellers har stjålet på tidligere togter.
Røverholdet kan genkendes på de brune kofter.

 

Internt spil:

Røverholdet står sammen i tykt og tyndt og alle vil gøre deres bedste for, at familien kommer til at blive rig. På holdet hører man tit folk kalde hinanden for bror, søster, onkel, tante osv. Familien er det eneste der står højere end guld, på deres liste.

 

Primære frivillige: Kevin og Mette (Se frivillige her)

 

 

 

 


Stjernebrigaden

 

Forhistorie:

Kamptaktik:

 

Typiske klasser:

 

Typiske racer:

 

Typisk udseende:

 

Internt spil:

 

Primære frivillige: Marco, Monty og Tobias F. (Se frivillige her)