Hold

Til DJR skal du vælge et hold, som du følger resten af dagen. Til hver spilgang bliver der udleveret kofter med forskellige farver, der tilhører forskellige hold. På den måde vælger du et hold.
På hvert hold vil der være mindst to frivillige der leder holdet og som du altid kan gå til, hvis du har spørgsmål eller oplever problemer i spillet.
Til hver spilgang kan du vælge frit mellem holdene, og du er derfor ikke låst på et hold, i en hel sæson.
Herunder kan du læse lidt om de aktuelle hold til DJR.


Blodelverne

 

Forhistorie:

Blodelverne stammer fra højelverne, som er modstander af magiens brug. Da det blev opdaget at et af de underlagte fyrstedømmer udøvede eltharinernes gamle magi, opstod der borgerkrig. Mange elvere døde i krigen og da magibrugerne var i undertal, blev de nødt til at flygte nordpå. I nord fandt de hjem under Jarl Jokun, der gav dem et område de kunne kalde deres. Magibrugerne kaldte sig blodelvere til ære for de mange faldne magibrugere under borgerkrigen. Blodelverne fandt dog hurtigt ud af de manglede magiens kilde og højfyrsten Nihiris valgte skabte derfor en solbrønd. Med denne brønd kan blodelverne overleve, da den giver elverne magisk kraft, ligesom den i deres hjemland. Blodelverne har nu i flere hundrede år søgt efter eltharinsk magi i norden, dog indtil videre uden held.

 

Kamptaktik:

Blodelverne holder fjenderne med en klassisk skjoldmur, mens de sejrer med afstandsvåben og ved brugen af magi.

 

Typiske klasser:

  • Troldmand
  • Paladin
  • Kriger
  • Ranger

 

Typiske racer:

  • Højelver

 

Typisk udseende: 

Blodelverne klæder sig typisk i guld og rød, for at vise, at de er stolte af deres ædle race og for at ære deres døde slægtninge.

 

Internt spil:

Blodelverne søger efter magtfulde magiske kilder og ældgamle eltharinske levn.

 

Holdets farve: Primært rød, sekundært guld

 

Primære frivillige: Peter, Rosa og Victor (Se frivillige her)


Evighedsklanen

 

Forhistorie:

Dværgene tror at de nedstammer fra titanernes (også kaldet ’Skaberne’ af dværgene) kreationer, som originalt var stenmænd. Disse stenmænds job var at passe på bjergene og deres værdifulde genstande, men efter flere år med at have passet på disse bjerge begyndte de at udforske naturen omkring dem, hvilket havde en konsekvens for deres stenhårde skind. Efter at have tilbragt meget af sin tid i de frugtbare skove i Wismerheim, begyndte stenmændenes sten-hud langsomt at forvandle sig til noget blødt kødlignende hud, som ikke længere var gråt, men nærmere en rug pink farve. Dette førte til at dværgene begyndte at udforske ting og bygge sig hjem i de bjerge, som de ville beskytte. Disse bjerge er i dag kendt som ’De fire krystalbjerge’ og her boede der engang fire dværgeklaner. Den mægtigste og stærkeste klan var Guldklanen af Khaz Viribus (Bjerget af styrke), den kløgtigste var Krystalklanen af Khaz Art (Visdomsbjerget), den snedigste af dem alle var Skyggeklanen af Khaz Umbra (Skyggebjerget) og den sidste klan var meget velkendt for deres kærlighed til naturen. Denne var de eneste dværge som bosatte sig i både bjerg og skov, de kaldes Sølvklanen af Khaz Silva (Skovbjerget).

En dag blev alle de fire af dværgeklanerne tilkaldt af spejderen Jokun, der varslede om en umådelig ondskab der kom oppe fra det nordlige Wismerheim. Dværgene hørte dette kald og samlede sig alle under de fire dværge fyrster, skygge-fyrst Ragni af Khaz Umbra, sølv-fyrst Garodium af Khaz Silva, krystal-fyrst Rygthor af Khaz Art og guld-fyrst Guldstorm af Khaz-Viribus. Efter sejren over Frosten i norden drog dværgene tilbage til deres lande i det sydlige Wismerheim, som de havde fået tildelt af den nye Jarl Jokun. Men efter at have gået hvert til sit, begyndte problemerne at nærme sig. En dag stoppede man helt med at høre fra Sølvklanen af Khaz Silva og deres fyrste, fyrst Garodium. Dog stoppede det mystiske ikke der, en dag kom en gammel mand løbende ind af portene, i Bjerget af styrke, og forlangte at få en audiens med fyrst Guldstorm. Dette fik han givet og her fortalte han, at dværgene fra Khaz Umbra, ledet af skygge-fyrsten Ragni, havde angrebet Khaz-Art, kort efter generalen fra Khaz Silva havde advaret dem om deres forræderi. Skyggeklanen ville nemlig have alt landet for sig selv, og ved at have angrebet Krystalklanen og sølv-klanen havde de sat den første borgerkrig i gang mellem dværgene.

Denne borgerkrig havde næsten allerede udryddet to af de fire dværgeklaner, nemlig Krystalklanen af Khaz Art og Sølvklanen af Khaz Silva. Begge klaner havde ved siget, kun ét overlevende medlem, Krystalklanen havde den bedste og viseste krystalmancer, krystalmancer Olivanduri og sølv-klanen havde deres general Montoritos, der var blevet tilfangetaget og holdt fange af Skyggeklanen. Med krystalmanceren ved hans side, fandt fyrst Guldstorm hurtigt ud af hvor general Montoritos sad fange og efter at have marcheret ind, med en let elitestyrke, fik de hurtigt befriet generalen. Efter lange måner af kamp, kom det endelige slag. Fyrst Ragni havde fået samlet sig en hær så stor, at den kunne rivalisere den af fyrst Guldstorm. Dette betød af det ikke varede længe før Skyggeklanens hær marcherede mod Khaz Viribus’ porte. Og det fik man ret i. En kold nat hørte man signalhornet og Skyggeklanens hær kom væltende mod portene. Efter at have holdt portene fast i noget tid, fik Skyggeklanen til sidst brudt dem op og slagt begyndte. Guldklanens hær blev langsomt mindre og mindre, da de mistede flere dværge end skyggeklanen gjorde, hvilket fik fyrst Guldstorm til at tage et dristigt middel i brug. Da slaget nærmede sig den tyvende time, hørte man en rysten fra bjerget og et horn der kaldte Guldklanens hær til tilbagetog. Begge skyldes fyrst Guldstorm. Han brugte alt kraft han havde fået af krystallerne i bjerget, som indeholder noget af skabernes styrke og viden, til at ødelægge de indre konstruktioner der var lavet i bjerget, så snart hans folk var ude af bjerget eller i sikkerhed for rystelserne. Fyrst Ragni og hans hær kunne mærke rystelserne om dem og stenene der faldt om hovederne på dem. Her råbet Guldstorms stemme: ”Jeg har fået givet kræfter af Skaberne til at ødelægge dette bjerg, og dig og din hær med det. Jeg har fået skænket kongetitlen af Sølvklanen og Krystalklanen, med de magter der nu er mig givet af både mine meddværge og fyrster, samt titanernes styrke. Nu forviser jeg dig, fyrst Ragni, og din hær til et evigt helvede og jeg dømmer jer til døden! ”. Med de ord styrtede bjerget sammen til et stort krater. Kong Guldstorm gav sit liv for at redde hans folk.

”Ingen dåd kunne laves uden en ofring, en ofring som vor ægte kong Guldstorm var villig til at lave, en ofring af éns eget liv skal altid huskes og ej forglemmes, han vil altid leve videre i vor folk, og han vil altid savnes, hil Guldstorm! ”

I dag vandrer dværgene rundt i Wismerheims skove, efter faldet af de fire bjerge. Efter slaget forenede Kong Guldstorm søn, prins Thordirinos, med de tabte og forfaldne klaner til en ny klan, Evighedsklanen af Khaz Aeternum. Khaz Aeternum betyder Evighedsbjerget og dette er navnet på dværgefortet, der blev oprejst i Wismerheim af dværgene. Ledet af guld-prinsen Thordirinos af Khaz Viribus, hans rådgiver krystalmancer Olivanduri af Khaz Art og hans general, sølv-general Montoritos, bygger disse tre dværge nu et nyt dværgerige under banneret af Evighedsklanen for at ære mindet om, at dværgene altid vil holde ud, gennem alt!

 

Kamptaktik:

Dværgene følger altid den klassiske skjoldmur, men er også meget tilhængere af at kunne flanke sine modstandere.

 

Typiske klasser:

  • Kriger
  • Troldmand
  • Præst
  • Paladin

 

Typiske racer:

  • Dværg

 

Typisk udseende:

Dværge elsker at klæde sig med metal og rubiner, for at vise hvad deres hårde arbejde giver dem. De løber tit rundt med en hjelm, med et stearinlys på toppen af den, så de kan se nede i minerne og i de dunkle områder af verdenen. Som regel bærer de, om side med deres våben, deres trofaste hakke, som de har haft siden barndommen. Et andet klassisk kendetræk ved en dværg er deres fantastiske skæg, og det er de så stolte af.

 

Internt spil:

Dværgene tror på ’Titanerne’ som de kalder Skaberne. Deres specielle blå krystaller, som de løber rundt med, er en måde at tale med Skaberne på. De har også kort temperament hvilket kan skyde til ophidsede situationer eller føre til kamp. Dværgene taler også ofte om legenden om de fire dværgefyrster, om Skyggeklanens forræderi og Kong Guldstorm.

 

Holdets farve: Blå

 

Primære frivillige: Mike, Monty, Oliver og Tobias T. (Se frivillige her)


Imperiet

 

Forhistorie:

De gamle skrifter fra en glemt tid fortæller, at der i den nordligste del af Wismerheim, blev sendt én legion til Jarl Jokun I’s land. Denne legion hjalp den første Jarl, men hvad de hjalp Jarlen med vides ikke den dag idag. Efter deres heltemodige gerning fik legionen en ordre. ”Afvent ny ordre.”, var det eneste der stod på pergamentet, signeret af kejseren.

Efter en længere status oprydning af de gamle rigsarkiver, har man genfundet nogle skrifter. Skrifterne tyder at der befinder sig en legion, der tidligere var stemplet som værende gået tabt i kamp. Efter en længere vejende undersøgelse, fandt skribenterne ud af, at legionen hører under den syvende i rækken af Jarl Jokun I’s stamtræ – Jarl Jokun VII. Efter denne opdagelse er en garvet og højtrangeret præfectus, fra Den 14. legion, blevet sendt til norden. Han har medbragt en kaptajn fra Det 12. bue infanteri, og en Centurion fra Den 13. artillerigruppe, der kæmpede bravt med ham, mod tidligere fjender.

Nu er præfectusens opgave at genoptræne den tidligere legion, men det er svært, da legionen i norden har været for uden kamp i hundredvis af år. Derudover har de fleste nuværende krigere ikke haft nogen træning, men er vokset op som bønder. Den eneste der stadigvæk har kendskab til Imperiets normer er præstinden. Præstinden sørger strengt for at krigerne følger Imperiets religion.

 

‘’Imperiets grænser skal holdes ved lige, ellers overtager mørket. Rahn hjælpe os hvis det sker.’’

– Kaptajn Rittersport

 

Kamptaktik: 

Imperiet fokuserer på at angribe fjenden i en bred skjoldmur og dermed modstå sine modstandere, skjold mod skjold.

 

Typiske klasser:

  • Kriger
  • Ranger
  • Præst
  • Læge

 

Typiske racer:

  • Menneske

 

Typisk udseende:

Imperiets soldater klædes i alle former for rustninger. Dog bærer de alle en rød og gul kofte, der kendetegner deres stolthed som imperialist. Soldaterne bærer også en baret på hovedet, for at kunne kende forskel på rang og status. Det vigtigste for en soldat er hans/hendes skjold, som bæres med stolthed i kamp.

Der er mulighed for at låne kofte, baret og skjold mm. ved spilstart.

 

Internt spil:

Imperialisternes tro er Rahn – Lysets gud, som ofte bliver prædiket om af præstinden. Der er også en striks militær kultur på holdet, hvilket betyder at man gør hvad der bliver sagt og at man kan risikere at blive afstraffet, hvis man gentagende gange er modsigende eller på anden vis ikke følger ordre. Samtidig kan man også blive forfremmet og opnå ny rang, og dermed baret, hvis man gør et exceptionelt stykke arbejde.

 

Holdets farve: Gul og rød

 

Primære frivilige: Cecilie, Jannick, Jonas N. og Jonatan (Se frivillige her)


Røverne

 

 

Forhistorie:

Røverholdet kom til Wismerheim grundet rygter om guld og rigdomme. Den store Drukovski-familie har tidligere været bestående af handlende og legesoldater, indtil deres forfader, Ivan Drukovski, tog kontakt til de fjerne kroge af slægten. Her samlede han dem under en fane og ét navn. Dette navn spreder nu frygt i Wismerheims skove og landsbyer. De rejsende er altid vågne og på vagt, da et Drukovski-baghold kunne ligge ved hvert et hjørne. Røverholdet, som de populært bliver kaldt, lever for guld og sølv, og takker sjældent nej til muligheden for at blive rigere. De nyder at høre historier omkring bålet fra familiemedlemmers togter og røverier, og prøver konstant at overgå hindanden med de farligste og mest lønsomme bedrifter.

 

Kamptaktik:

Røverholdet gør meget i at ligge i baghold og angriber deres fjender, når de mindst venter det.

 

Typiske klasser:

  • Kriger
  • Tyv
  • Ranger

Typiske racer:

  • Menneske

 

Typisk udseende:

Røverholdet går oftest i mørke farver, og skjuler sit ansigt bag masker og strudhætter. De har oftest læderrustning på med skin og pels og hvad de ellers har stjålet på tidligere togter.
Røverholdet kan genkendes på de brune kofter.

 

Internt spil:

Røverholdet står sammen i tykt og tyndt og alle vil gøre deres bedste for, at familien kommer til at blive rig. På holdet hører man tit folk kalde hinanden for bror, søster, onkel, tante osv. Familien er det eneste der står højere end guld, på deres liste.

 

Holdets farve: Brun

 

Primære frivillige: Kevin, Marco, Martin og Simone (Se frivillige her)