Et fortryllende rollespil om historien i Midgård
Dunkelskovs Fortællinger er Dragonfactory’s fortolkning af Tolkiens fantastiske univers. Historierne er episke og tager udgangspunkt i området Dunkelskov i tiden kort efter Hobbitten. Dragonfactory har indgået et samarbejde med mange klubber i og omkring Ballerup Kommune og vores fælles vision er at etablere Danmarks fedeste rollespil.
Du kan se mere om hvilke klubber der deltager i vores rollespil længere nede.
Der er mulighed for at være med i en anden gruppe, som ikke er en af de 6 hær-fraktioner. Det kunne være Handelslauet, Hobitter eller andet – kontakt os gerne.
Kommer du ud som dette, vil du holde til i Byen, men du kan frit gå rundt.
I de gamle ruiner ligger der et lille blomstrende handelsområde, hvor der er en kro, bager, smed og en heksedoktor/urtekyndig.
Ruinen har ikke noget navn da den skifter ejer fra tid til anden, så derfor er den bedre kendt som ruinbyen.
Hæren udgøres primært af Gundabad orkere, bjergorkere og gobliner, men også andre af Sauron’s tjenere. Deres holdfarve er Rød som øjet, men man kan aldrig med sikkerhed sige, hvad et Sortblodsvæsen har på af trevler.
HEX kode
#880808
RGB Kode
rgb(136, 8, 8)
Soldaterne i Angmars hær er klædt i sorte kofte med Heksekongens maske som symbol. De er onde riddere og soldater klædt i stål.
Det er onde mennesker fra det faldne kongerige, som tjener ringånderne og Angmars konge.
HEX kode
#000000
RGB Kode
rgb(0, 0, 0)
Sønner af herstefyrsterne fra de brede vidder. De er klædt i grøn og er vikinge-inspirerede mennesker med rundskjolde, spyd, buer og blandet rustning.
HEX kode
#008000
RGB Kode
rgb(0, 128, 0)
Gondor er et menneskelig fraktion iført pladerustning. Det er et stolt og ædeligt menneskerige med hjem i Den Hvide By. De går klædt i grå koftet med det hvide tre som symbol.
HEX kode
#71797E
RGB Kode
rgb(113, 121, 126)
Durin’s folk er et hårdført dværgefolk, som hører til i kongeriget under det ensomme bjerg og i rustbjergene. Dværgene er kendt for deres urokkelige vilje og ubrydelige skjoldmurer. De er klædt i den tungeste rustning og bær jordens farve brun.
HEX kode
#5C4033
RGB Kode
rgb(92, 64, 51)
Elverne fra Dunkelskov er stolte og selvhøjtidlige. De bor i Kong Thranduils Haller under Dunkelskoven. De er klædt i let rustning og blå kofter, og de er kendte for deres overlegne kampstil – både i nærkamp og på afstand.
HEX kode
#1434A4
RGB Kode
rgb(20, 52, 164)
Scenariet er baseret på Tolkiens Middle Earth univers, rettere sagt i tidsalderen mellem Hobbitten og LotR. Alle fraktionerne er samlet i et skovområde nordvest for den store fæstning Dol Guldur. Dunkelskov elverne mod nord har barrikaderet sig i deres store kongerige under jorden, men sender ofte eskadriller ud i skoven for at fjerne ondskaben som lurer.
Angmar’s følge har rejst sig og har bevæget sig mod Dol Guldur for at støtte op om ondskaben der ventes. Gundabad orker, bjergtrolde og gobliner er kommet ned fra deres bjerge og betræder nu skovområdet med forfærdelige resultater til følge. De to blå troldmænd som er på lige fod med Gandalf den Grå, siges at være blevet set i området, de er af den ældgamle race kaldet Maia, og hvad deres intentioner er, vides kun af dem selv.
De snu dværge er kommet op fra deres miner i rustbjergene og vil gøre alt for at beskytte deres rigdomme og deres frænder i Det Ensomme Bjergs hjem, så det ikke ender i andre glubske racers hænder. Ligeledes er ordet om konflikt i Dunkelskov nået til Gondor og Rohan, og menneskene er derfor marcheret afsted mod Dunkelskov for at modarbejde de onde kræfters fremmarch. For én ting er sikkert. Dol Guldur er igen begyndt at rejse sig, og den mørke fyrstes evige øjne hviler på området.
Fortløbende for disse begivenheder er en stor skat i Det Ensomme Bjerg kommet til overfladen, og øjne overalt i Middle-Earth har vendt sig herimod, og de genfundne rigdomme kan blive afgørende for krigen ved Dunkelskov og Middle-Earths fremtid.
I spil områdets hjerte kommer der til at være en kro med normal indgang og en hemmelig indgang. Formålet med dette er, at alle vil få mulighed for at komme ind i kroen – også selvom man ikke er på den dominerende fraktion.
I kroen kommer der primært til at være fokus på handels rollespil, missioner og interaktion holdene imellem.
Lokation på arrangementet kommer til at være i Hareskoven ved Rollespils Hytten Ballerupvej 93, 3500 værløse.
Der er briefing kl. 10.00 og debriefing kl 16.30.
25. Marts10. Juni23. September (Aflyst)
11. November
Prisen bliver 100 kr. pr barn pr spilgang for en start. Vi satser på at afholde kampagnen 3-4 gange om året. Når rollespillet er blevet mere etableret, og vi har nærmere kendskab til, hvor mange deltagere, der kommer, vil vi se ind i en fast pris for klubberne.
Denne kampagnepris kommer til at være ud over den normale DJR og SFA pris. Alle penge som kommer ind på kampagnen vil blive brugt på leje af område, mad til de frivillige, samt opgradering og indkøb af nyt materiel til kampagnen.
Ballerup 2750:
Midgård Byggelegeplads
Klub Grantoften
Klub Rosendal
Måløv 2760:
Klub Måløv – Brydegården
Klub Måløv – Klakkebjerg Fritidscenter
Skovlunde 2740:
Klub Skovlunde
Roskilde 4000:
Klub Roskilde Midt
Du kan læse reglerne for Dunkelskovs Fortællinger i PDF’en forneden.