Racer

Når man skal lave en rolle, skal man først vælge en race og derefter en klasse.
Herunder kan du se de racer du kan vælge, hvor mange kropspoint (KP) de har, samt racens klasser:
*OBS hos nogle af racerne er der kostumekrav og nogle har specielle evner frem for andre. Vær opmærksom på, at for at kunne disse evner, skal kostumekravet opfyldes.

Menneske

KP: 2

Mennesket er den mest udbredte race i Wismerheim. Det har kæmpet for deres verden i årtier og da mange mennesker er vokset op med krig, er de uden tvivl en værdig modstander. De har formået at bygge kraftfulde kongeriger gennem historien og har bekæmpet mange fjender, hvilket i dag står som et symbol for deres intellekt og hurtighed.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ork

KP: 2
Kostumekrav: Grøn eller brun i hovedet og tænder, eller en maske
Specielt: Har evnen ‘Monsterslag’ (1 gang pr. kamp)

Orken er en aggressiv kødædende plyndrer, med en primitiv adfærd. De har en rå kultur og primitiv livsstil, der også gør dem voldelig af natur. Orken er generelt grim og beskidt, med fremtrædende hugtænder og og grove ansigtstræk. Huden er typisk af grønne eller brune farver. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Goblin

KP: 2
Kostumekrav: Grøn i hovedet og næse, eller maske
Specielt: Kan søge på 10 sekunder

Goblinen er uforskammet, ond, grådig og udstyret med et ufatteligt temperament. Goblinen genkendes på den grønne hudfarve og de lange ører og næse, samt dens lille størelse. Derudover har den en særlig interesse for smykker og guld.

 

 

 

 

 

 

 

Sortgoblin

KP: 2
Kostumekrav: Sort i hovedet og næse, eller maske.
Specielt: Har evnen ’refleks’(1. gang pr. kamp)

Sortgoblinen er en reserveret race og er derfor ikke social anlagt. Dermed ses den oftest alene eller i få antal. Den gør sig meget i mørk magi og kamptekniker, hvilket gør at man ikke på egen hånd skal forvente at kunne nedlægge en den. Sortgoblinen genkendes på dens sorte hudfarve og lange næse og ører, og er generelt sort klædt.

 

 

 

 

 

 

 

Sortelver

KP: 2
Kostumekrav: Sort i hovedet og elverører. Gerne ’tatoveringer’
Specielt: Kvindelige sortelvere har evnen ’tryllebinde’

Sortelveren er en grusom og sadistiske race med meget foragt for alle andre racer, specielt deres lettere slægtning, højelverne. Efter en bitter borgerkrig blev sortelverne drevet fra deres hjemland og bosatte sig i Wismerheim. De genkendes på deres sorte hudfarve og sorte elverører. De bærer ligeledes hvide tatoveringer, der symboliserer det hus, som de er under.

 

 

 

 

 

 

 

Skovelver

KP: 2
Kostumekrav: Elverører
Specielt: Kvindelige skovelvere har evnen ’sirene sang’

Skovelveren er hos de fleste racer i Wismerheim misforstået. Den ofte hørte menneskelige stereotype om, at skovelverne er fløjtespillende træboere er helt forkert. Oftest er der mange typer af skovelvere lige fra arbejdere, komplekse tænkere, typiske lærde og voldsomme krigere. Skovelverne genkendes på deres skinnende hår, grønne tøjfarver og spidse elverører.

 

 

 

 

 

 

 

 

Højelver

KP: 2
Kostumekrav: Elverører
Specielt: Har evnen ’sjælevandring’

Højelverne er en af de stærkeste civilisationer i Wismerheim. De betragter sig selv som en stolt og mægtig nation af mesterlige krigere med massere af stolthed og forfængelighed i blodet. Højelverne genkendes på deres umage dragter og elverører.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dværg

KP: 2
Kostumekrav: 
Fuldskæg for mænd (tusch er ikke nok) og tykke fletninger for kvinder
Specielt: Har evnen ’tykpandet’

Dværgen er som helhed en robust og stærk race. Dværge er brilliante håndværkere og smede og ligeledes fremragende i krigere. Hos dværgefolket har de en loyalitet over for hinanden, hvilket danner et stærkt bånd til deres slægt. Derudover er de kendt vidt og bredt, som de største minearbejdere  i verden. Dværgen genkendes på deres gyldne lokker i form af tykt skæg eller fletninger.