LOTR - Kampagne

Arrangører

Jannick Jakobsen
Jannickpj@gmail.com 

 

Martin Klifforth
Mklifforth@jubii.dk 

 

Victor Dethlefsen
vdethlefsen@deloitte.dk 

Datoer i 2022

26 Marts

18 Juni

12-15 Juli
Sommerferie rollespil ikke LOTR

8 Oktober

26 November

Intro

Vores hold er meget fleksible og det er ikke sikkert at alle hold kommer i spil, men vi håber at alle vil være med til at skabe en bred diversitet af hold, så plottet om den store kamp i dunkelskov rigtig kan udfolde sig.  

 

Rent praktisk så kommer Dragonfactory til at have nogen frivillige på de hold, som der er interesse for at spille. Klubberne opfordres til at lade deres børn vælge hold frit, så børnene får mulighed for at lære hinanden af kende på tværs af klubberne.  

Pædagogerne er velkomne til at være på holdene, men kan man også bidrage til rollespillet gennem byen eller andre NPC-roller, hvor de stadig kan være tilgængelige for deres børn.  

De 6 Fraktioner

Sortblodsvæsner

Angmar’s Følgere

Rohan

Gondor

Durin’s folk

Elvere

Andre fraktioner

Neutral fraktion

Der er mulighed for at komme med en anden gruppe, som ikke er en af de 6 hær fraktioner. fx. et Handelslau, Hobitter eller andet i den stil. 

Kommer du ud som dette, holder du til nede i byen, men kan frit gå rundt. 

Ruin byen

I de gamle ruiner ligger der et lille blomstrende handelsområde, hvor der er en kro, bager, smed og en heksedoktor/urtekyndig.   

Ruinen har ikke noget navn da den skifter ejer fra tid til anden, så derfor er den bedre kendt som ruinbyen. 

Sortblodsvæsner

Hæren udgøres primært af Gundabad orkere, bjergorkere og gobliner, men også andre af Sauron’s tjenere. Deres holdfarve er Rød som øjet, men man kan aldrig med sikkerhed sige, hvad et Sortblodsvæsen har på af trevler.  

Blod Rød

HEX kode
#880808

RGB Kode
rgb(136, 8, 8)

Angmar's Følgere

Soldaterne i Angmars hær er klædt i sorte kofte med Heksekongens maske som symbol. De er onde riddere og soldater klædt i stål.  

Det er onde mennesker fra det faldne kongerige, som tjener ringånderne og Angmars konge.  

Sort

HEX kode
#000000

RGB Kode
rgb(0, 0, 0)

Rohan

Sønner af herstefyrsterne fra de brede vidder. De er klædt i grøn og er vikinge-inspirerede mennesker med rundskjolde, spyd, buer og blandet rustning.  

Grøn

HEX kode
#008000

RGB Kode
rgb(0, 128, 0)

Gondor

Gondor er et menneskelig fraktion iført pladerustning. Det er et  stolt og ædeligt menneskerige med hjem i Den Hvide By. De går klædt i grå koftet med det hvide tre som symbol. 

Stål Grå

HEX kode
#71797E

RGB Kode
rgb(113, 121, 126)

Durin's folk

Durin’s folk er et hårdført dværgefolk, som hører til i kongeriget under det ensomme bjerg og i rustbjergene. Dværgene er kendt for deres urokkelige vilje og ubrydelige skjoldmurer. De er klædt i den tungeste rustning og bær jordens farve brun.  

Mørk Brun

HEX kode
#5C4033

RGB Kode
rgb(92, 64, 51)

Dunkelskoven’s Elvere

Elverne fra Dunkelskov er stolte og selvhøjtidlige. De bor i Kong Thranduils Haller under Dunkelskoven. De er klædt i let rustning og blå kofter, og de er kendte for deres overlegne kampstil – både i nærkamp og på afstand. 

Egyptisk Blå

HEX kode
#1434A4

RGB Kode
rgb(20, 52, 164)

SCENARIET

Scenariet er baseret på Tolkiens Middle Earth univers, rettere sagt i tidsalderen mellem Hobbitten og LotR. Alle fraktionerne er samlet i et skovområde nordvest for den store fæstning Dol Guldur. Dunkelskov elverne mod nord har barrikaderet sig i deres store kongerige under jorden, men sender ofte eskadriller ud i skoven for at fjerne ondskaben som lurer.  

Angmar’s følge har rejst sig og har bevæget sig mod Dol Guldur for at støtte op om ondskaben der ventes. Gundabad orker, bjergtrolde og gobliner er kommet ned fra deres bjerge og betræder nu skovområdet med forfærdelige resultater til følge. De to blå troldmænd som er på lige fod med Gandalf den Grå, siges at være blevet set i området, de er af den ældgamle race kaldet Maia, og hvad deres intentioner er, vides kun af dem selv. 

De snu dværge er kommet op fra deres miner i rustbjergene  og vil gøre alt for at beskytte deres rigdomme og deres frænder i Det Ensomme Bjergs hjem, så det ikke ender i andre glubske racers hænder. Ligeledes er ordet om konflikt i Dunkelskov nået til Gondor og Rohan, og menneskene er derfor marcheret afsted mod Dunkelskov for at modarbejde de onde kræfters fremmarch. For én ting er sikkert. Dol Guldur er igen begyndt at rejse sig, og den mørke fyrstes evige øjne hviler på området. 

Fortløbende for disse begivenheder er en stor skat i Det Ensomme Bjerg kommet til overfladen, og øjne overalt i Middle-Earth har vendt sig herimod, og de genfundne rigdomme kan blive afgørende for krigen ved Dunkelskov og Middle-Earths fremtid. 

Kro

I spil områdets hjerte kommer der til at være en kro med normal indgang og en hemmelig indgang. Formålet med dette er, at alle vil få mulighed for at komme ind i kroen – også selvom man ikke er på den dominerende fraktion.  

I kroen kommer der primært til at være fokus på handels rollespil, missioner og interaktion holdene imellem.  

Tid & Sted

Lokation på arrangementet kommer til at være i Hareskoven ved Rollespils Hytten Ballerupvej 93, 3500 værløse. 

Der er briefing kl. 10.00 og debriefing kl 16.30. 

Pris

Prisen bliver 75 kr. pr barn pr spilgang for en start. Vi satser på at afholde kampagnen 3-4 gange om året. Når rollespillet er blevet mere etableret, og vi har nærmere kendskab til, hvor mange deltagere, der kommer, vil vi se ind i en fast pris for klubberne.  

 

Denne kampagnepris kommer til at være ud over den normale DJR og SFA pris. Alle penge som kommer ind på kampagnen vil blive brugt på leje af område, mad til de frivillige, samt opgradering og indkøb af nyt materiel til kampagnen.